11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dlm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, stratejik planlamanın tanımını yaparak, perakendecilikte stratejik planlama faktörlerini açıklayabilir.
  • Perakendecilikte insan kaynakları yönetiminin önemini, insan kaynakları planlamasının ne şekide yapıldığını açıklayabilir.
  • Perakende sektörünün ana operasyonlarını açıklayabilir.
  • Perakendecilikte ürün politikalarını, türlerini ve önemini anlatabilir.
  • Perakendecilikte fiyatlandırma stratejilerini anlatabilir ve fiyatlandırmanın sektördeki önemini yorumlayabilir.
  • Perakendecilikte marka oluşturmanın önemini ve başarılı markaların stratejilerini anlatabilir ve yorumlayabilir.
  • Perakendecilikte kullanılan tutundurma stratejilerini açıklayabilir ve örneklerle yorumlayabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Perakende Operasyonlarına Giriş, Perakendecilikte Stratejik Planlama Berman and Evans Chapters 1,3 &13; Lovelock and Wirtz Chapter 1
2 Perakendecilikte Ürün Yönetimi ve Fiyatlandırma Berman and Evans Chapters 14 & 15 &16 & 17
3 Perakendecilikte Satın Alma Diamond and Pintel Chapters 8,9,10,11,14,15
4 Seminer 1: Perakendecilikte Satın Alma
5 Kategori Yönetimi Fowler & Goh Chapters 5&8
6 Ara Sınav
7 Perakendecilikte Tahminleme, Talep Öngörümlemesi ve Promosyon Yönetimi Levy & Weitz Chapter 12
8 The Beer Game
9 Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi; Vaka Analizi ve Sunum Berman and Evans Chapter 11, Lovelock and Wirtz Chapter 11
10 Perakendecilikte Tutundurma ve Marka Stratejileri Berman and Evans Chapter 19, Diamond Chapter 18
11 Seminer 2: Perakendecilikte Tutundurma Stratejileri
12 Mağaza Tasarımı ve Görsel Ürün Yönetimi Levy & Weitz Chapter 17
13 Dönem Projesi Sunumları
14 Dönem Projesi Sunumları
15 .
16 .
Ders Kitabı Barry Berman and Joel R. Evans, Retail Management: A Strategic Approach (11/E), Prentice Hall 2010; Christopher H. Lovelock and Jochen Wirtz, Services Marketing (7/E), Prentice Hall, 2011; Jay Diamond and Gerald Pintel, Retail Buying (8/E), Prentice Hall, 2008; Michale Levy and Barton E. Weitz, Retailing Management (8/E), McGrawHill, 2012.
Önerilen Okumalar/Materyaller Uluslar arası Süreli Yayınlar (Journal of Retailing, International Journal of Retail and Distribution Management) ve HB vaka analizleri

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
3
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
3
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı
2

Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli     

3 Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli
4

Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli;      

5

Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı;

6 Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli
7 Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli
8 Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli;
9 Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı
10 Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
11 Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli
12 Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
13 İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010